רחל-שלומית ברזיס 2017-11-01T11:58:03+00:00

ד״ר רחל-שלומית ברזיס

ד"ר רחל-שלומית ברזיס היא פסיכולוגית התפתחותית המתמחה בחקר אוטיזם – בתווך שבין ביולוגיה, פסיכולוגיה ובין-תרבותיות. ד"ר ברזיס השלימה את לימודי התואר הראשון בפסיכולוגיה ובתוכנית אמירים, תוכנית המצטיינים הבינתחומית באוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 2006. את הדוקטורט שלה היא קיבלה מאוניברסיטת שיקגו בשנת 2011. מחקריה של ד״ר ברזיס מתמקדים באוטיזם כדרך להבין את הבסיס הנוירו-פסיכולוגי של התפתחות תרבותית. עבודת הדוקטורט שלה עסקה באופן שבו זיכרונות חברתיים ולא-חברתיים מתפתחים בילדים ובני נוער עם אוטיזם ועשתה שימוש בשיטות מחקר כמו ראיונות איכותניים, אבחונים קליניים ושיטות דימות מוחי (fMRI). לאחר השלמת לימודי הדוקטורט התקבלה ד״ר ברזיס ללימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת קליפורניה, לוס-אנג׳לס (UCLA) מטעם הקרן למחקר פסיכו-תרבותי. במסגרת זו היא ביצעה סדרת מחקרים על ילדים ובוגרים עם אוטיזם בהודו בשיתוף פעולה עם Action for Autism, המרכז הלאומי לאוטיזם בהודו.

ד״ר ברזיס הצטרפה למרכז הבינתחומי הרצליה בשנת 2014 וכיום היא משלבת בין שני תחומי העניין המרכזיים שלה – מחקר אוטיזם וריקודי קונטקט אימפרוביזציה – על מנת לקדם את ההבנה לגבי סינכרוניזציה מוטורית בינאישית באוטיזם והקשר שלה ליכולות תקשורתיות וחברתיות. נכון להיום היא מנהלת פרויקט מחקרי שבוחן את דפוסי התנועה של בוגרים עם או בלי הפרעות על הרצף האוטיסטי תוך כדי משחק אלתור משותף, עליו קיבלה את פרס הקרן הגרמנית – ישראלית (GIF) לחוקרים צעירים. כמו כן היא שותפה בניהול מחקר שמטרתו להעריך את ההשפעות של התערבות ביופידבק מבוססת מיינדפולנס על בוגרים עם אוטיזם שחיים בדיור קבוצתי במסגרת בית אקשטיין.

לקורות החיים המלאים של ד״ר ברזיס.

הרצאות מצולמות

הרצאת מבוא על אוטיזם באנגלית עם תרגום לרוסית (שעה וחצי)

אילתור משותף באוטיזם – הרצאה של רבע שעה באנגלית שניתנה בכנס בינ״ל על אלתור משותף ומדע

פודקאסטים

אלתור הוא שם המשחק – ראיון של שעה בעברית ברדיו הבינתחומי

חידת האוטיזם – ראיון של שעה בעברית ברדיו הבינתחומי

תפיסת העצמי באוטיזם – פודקאסט של 10 דקות ברדיו תל אביב

ילדים שואלים, המומחים עונים: ליל המדענים במרכז הבינתחומי – טעימה של 8 דקות

בעיתונות הפופולרית

לה-מונד, יוני 2016: ראיון במסגרת הכתבה ״החברה הישראלית פותחת דלתות לאנשים עם אוטיזם״ (הכתבה בצרפתית).

רשימת פרסומים

אנו מספקים גרסאות מקוונות של המאמרים כמחווה מקצועית לחוקרים עמיתים ועל מנת לאפשר הפצה של ידע אקדמי לשימוש אינדיבידואלי ולא מסחרי. זכויות היוצרים של מאמרים אלו שייכות לגופים המחזיקים בהן כפי שמצויין בכל מאמר. אין להפיץ חומרים אלו ללא אישור מבעלי הזכויות.

Brezis, R. S., Noy, L., Alony, T., Gotlieb, R., Cohen, R., Golland, Y., Levit-Binnun, N. (2017). Patterns of Joint Improvisation in Adults with Autism Spectrum Disorder. fronties in Psychology. Read the article.

Brezis, R. S., Singhal, N., Daley, T., Barua, M., Piggot, J., Chollera, S., Mark, L. & Weisner, T. (2016). Self-and other-descriptions by individuals with autism spectrum disorder in Los Angeles and New Delhi: Bridging cross-cultural psychology and neurodiversity. Culture and Brain, 1-21. Read the article.

Brezis, R. S., Weisner, T., Daley, T., Singhal, N., Barua, M., Chollera, S. (2015) Parenting a child with autism in India: Narratives before and after a parent-child intervention program. Culture, Medicine and Psychiatry, 39(2): 277-298. Read the article.

Brezis, R. S. (2015) Memory integration in the autobiographical narratives of individuals with autism. Frontiers in Human Neuroscience. 9:76. Read the article.

Brezis, R. S., Galili, T., Wong, T., Piggot., J. (2014) Impaired social processing in autism and its reflections in memory: A deeper view of encoding and retrieval processes. Journal of Autism and Developmental Disorders, 44(5):1183-1192. Read the Article.

Brezis, R. S. (2012) Autism as a Case for Neuroanthropology: Delineating the Role of Theory of Mind in Religious Development. In: D. Lende and G. Downey (eds.) The Encultured Brain: Neuroanthropology Foundations. MIT Press. pp. 291-314. Read the article.

Daley, T., Brezis, R. S., Singhal, T., Barua, M., Weisner, T. (in review) Evaluation of an Indian Parent-Guided intervention for Children with Autism.

Brezis, R. S., McKay, L., Galili, T., Wong, T., Piggot, J. (in review) Self-Related Processing and its Reflections in Memory: An fMRI Study of Youth with and without Autism Spectrum Disorder.

Gillespie-Lynch, K. and Brezis, R.S. (in review) Parent-implemented Interventions for Children with Autism around the Globe. M. Siller and L. Morgan (eds.) Handbook of Parent-Implemented Interventions for Very Young Children with Autism. Springer Press.